top of page
  • תמונת הסופר/תYoav Armoni

אל מחוץ להוואנה – סנקטי ספיריטוס וחוף וארדרו

לאחר יומיים של שיטוט וצילום בסיינפואגוס, אנו עולים על האוטובוס ולאחר נסיעה של כ- 3 שעות למרכז האי, אנו מגיעים לעיר סנקטי ספיריטוס (בתרגום – הרוח הקדושה). סנקטי ספיריטוס, כיום עיר קטנה ומנומנמת, הינה אחת הערים העתיקות בקובה והוקמה ב-1514 כאחת מנקודות ההתיישבות הראשונות של הספרדים באי. לאחר ההתארגנות במלון אנו יוצאים לעיר לסבב צילומים. הרחובות במרכז העיר יפים ומטופחים אבל שוב, במרחק נגיעה ממרכז העיר אנחנו מוצאים את עצמנו בשכונה שהרחובות בה אינם סלולים, הבתים מתפוררים והדלות ניבטת מכל פינה.



אני מטייל ברחובות ומצלם את הילדים המשחקים ברחוב. כשחושבים על כך, מבינים.... אין לילדים בעיה לשחק ברחוב כי ברחובות כמעט שלא ניתן לראות מכוניות. חלק מהילדים משחקים יחפים ולפעמים הכדור עשוי מסמרטוטים, אבל הלו, מתי ראיתם בישראל בפעם האחרונה ילדים המשחקים ברחוב בכדור ?




אני ממשיך לטייל ולחפש אובייקטים לצילום ומאחד הבתים אני שומע פתאום קולות שמחה. אני מציץ מהחלון לתוך הבית ורואה שבבית יש שמחה גדולה, שנראית כמו מסיבת יום הולדת. היות והדלת חצי פתוחה, אני מכניס את הראש פנימה והאנשים מזמינים אותי להיכנס, פשוט ככה. אכן, מדובר במסיבת יום הולדת של אחד הילדים, אליה הוזמנו כל החברים או המשפחה והשמחה רבה. בעלי השמחה הזמינו למסיבה ליצנית והיא משחקת עם הילדים הצוהלים. אני מראה למארחים את המצלמה והם מחווים בתנועת יד – צלם כמה שתרצה. אני לא צריך יותר מזה כדי לצלם את המסיבה, את הילדים ואת הליצנית.



יוצא ממסיבת יום ההולדת וממשיך לטייל ברחוב. נכנס למכולת שכונתית ושוב, התמונות של ישראל משנות החמישים חוזרות. בקובה, האורז, או השעועית מגיעים בשקים ונמכרים במשקל כנגד תלושי מזון שהאזרחים מקבלים מהממשלה. לא להאמין אבל ככה זה עובד.


על אחד הבתים ברחוב כתובת ענקית (בספרדית כמובן) : Por Siempre Revolucion – מהפכה לנצח. ליד הכתובת רכב אמריקאי משנות ה-50 עם מכסה מנוע פתוח.... המהפכה שנתקעה....



בדרך בחזרה למלון, ליד אחד הבתים, נגר עובד ברחוב. סוג של השלמת הכנסה, כי צריך להתפרנס ממשהו אם רוצים משהו מעבר לתלושי המזון שהממשלה מחלקת.



מסנקטי ספיריטוס אנו נוסעים לוארדרו – חצי אי בצפון קובה שמהווה את ההיפך הגמור ממה שראינו עד כה. מכיוון שהתיירות מהווה מרכיב חשוב של הכלכלה המקומית, הקצתה הממשלה את חצי האי הזה לתיירות נופש. בוארדרו הוקמו עשרות רזורטים בתפוסה של אלפי חדרי מלון ובעיר הוקם נמל תעופה בינלאומי. אלפי תיירים מגיעים לקובה מאירופה (בעיקר רוסיה, צרפת וספרד), קנדה ודרום אמריקה ומבלים בחופים בוארדרו כ-10 ימים בחופשות בסגנון הכל כלול. מכאן ניתן לתמונות לדבר.

בוארדרו אנו מסיימים את המסע בקובה ובטור הבא, בעוד שבועיים ניפגש שוב עם תמונות מטיול בארץ.

4 צפיות0 תגובות
bottom of page